family-1787565_1280-1024x860

Îmbunătățirea relației cu părinții

Relația pe care o avem cu părinții noștri, în mod special cu mama, este una dintre cele mai delicate legături ale vieții, de a cărei natură va depinde stilul nostru de atașament ulterior.

 Fie că ne place sau nu, natura acestei relații va avea reminiscențe asupra vieții noastre adulte, ea fiind cea care ne va dicta modul în care vom stabili legături emoționale cu ceilalți.

Deși aceste legături parentale nu de puține ori aduc cu sine tensiune și nesiguranță, cu timp și energie investită, mulți părinți pot invăța să devină un adevărat suport emoțional pentru copiii lor.

Pentru unii dintre noi, distanța fizică va fi cea care va aduce echilibru în relația cu părinții și asta este o decizie sănătoasă, atâta timp cât este asumată și luată atunci când nu se mai poate lucra la îmbunătățirea relației.

Pentru cei mai mulți dintre noi însă, relația cu părinții este o relație la care se poate lucra și pe care o poți vindeca.

Pentru cei interesați să îmbunătățească relația cu părinții și o facă cumva mai hrănitoare din punct de vedere emoțional, am adaugat mai jos doi pași simpli cu care se poate începe:

1. Lucrați la resentimente pe cont propriu pentru început.

Decât să suprimați emoțiile negative pe care le aveți atunci când vine vorba de proprii părinți, mai degrabă examinați-le îndeaproape.

Pentru început este recomandat să faceți asta pe cont propriu sau împreună cu un terapeut, psiholog sau consilier. Încercați să vizualizați și perspectiva părinților, adresându-vă întrebări precum: Care era intenția lor? Au avut interesele lor sau ale mele la mijloc? și mergeți pe firul acesta al explorării până veți putea procesa sau măcar muta puțin perspectiva asupra resentimentelor pe care le aveți.

Dacă vei dori să vorbești cu părinții tăi după aceea, acest exercițiu te ajută să comunici într-un mod asertiv, cu mai puțin accent pe vină. De asemenea, modul acesta de comunicare îți va asigura un răspuns din partea părinților care să fie mai degrabă responsiv decât defensiv.

2.  Lucrează la abilitatea ta de a stabili limite sănătoase.

Stabilirea unor limite sănătoase este esențială pentru evitarea unor stări perturbatoare și a resentimentelor inutile.

Fie că este vorba despre a stabili niște reguli precum sunatul înaintea unei vizite sau ceea ce decizi în propria ta familie, este posibil să stabilești niste reguli într-o maniera fermă și totuși iubitoare.

Părinții trebuie să învețe să accepte că nu au dreptul să intervină acolo unde nu li se cere ajutorul și că al lor copil, adult fiind acum, își ia propriile decizii.

Oferiți părinților aceeași răbdare și înțelegere pe care ați da-o oricărui om a cărui prezență are o anumită importanță în viața voastră. Aici vorbim despre un proces, care va dura ceva timp, recomandarea mea fiind să găsești și să aplici pașii care rezonează cu tine.

Amintește-ți că nu îți poți schimba părinții însă poți schimba modul în care te raportezi la ei și cum relaționezi cu ei. Privește asta ca o oportunitate de creștere și ca o provocare de a avea o relație cu părinții tăi în care să fiți bine cu toții.

Recomandă prietenilor tăi articolul.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Vrei să primești resurse și informații utile care să te ajute să îți îmbunătățești relația pe care o ai cu tine însuți?

Dacă răspunsul este Da, pasul următor este să te înscrii cu adresa ta de email iar eu te voi ține la curent cu workshopurile și evenimentele mele precum și articolele de pe blog.

Te asigur că nu voi face spam, doar noutățile vor ajunge la tine.

Citește alte articole similare